HOME
MAGAZIN
 ONLINE
CONTACT
REPARATII TURBOSUFLANTE
DESPRE NOI

Cauza defectarii turbosuflantelor

Inainte de a incepe reparatia turbosuflantelor vom explica cele mai fregvente cauze a defectarii turbosuflantelor.

1. Defect al turbosuflantei care a rezultat in urma unei lovituri a unui corp strain care a ieseit din partea de evacuare a gezleor motor.
ax turbosuflanta
Daca studiem atent turbosuflanta observam ca axul a suferit lovituri. Aceste lovituri sunt provocate de un corp strain care putea iesi din motor, cum ar fi: o bucata de supapa, scaune, piston ect. Aceasta se intampla din cauza uzurii motorului. Axul turbosuflantei fiind dezechilibrat duce la imediata uzura a tuturor pieselor din turbosuflanta. Nu incercati sa indreptati paletele axului pentru ca nu are sens, ele se vor rupe ulterior.







2. Defect al turbosuflantei care a rezultat in urma unei lovituri a unui corp strain in roata compresor.
compresor turbosuflanta
Categoric este interzisa flosirea rotii compresor sau a axului cu palete defecte. Lovirea rotii compresor a fost din cauza intrarii unui corp strain in conducta de aspiratie sau in cuva filtrului de aer. Acest corp putea fi o piulita, un surub, pietricelele si nisipul care se aduna in cuva filtrului de aer sau orice alt corp strain. Va recomandam sa folositi filtre de aer caltative si sa le schimbati la timp. Nu incercati sa indrepatati nici paletele rotii compresor pentru ca nu are sens. Piesele oricum nu mai sunt echilibrate.


3. Patrunderea mizeriei in ulei.
ax defect turbo
Patrunderea mizeriei in ulei duce la uzura pieselor din turbosuflanta intr-un ritm foarte aceelerat, deoarece suparata abraziva ce se formeaza intre piese mareste forta de frecare din intregul ansamblu. La fel murdaria din ulei astupa canalele de ungere din interiorul turbosuflantei. Pentru prevenirea acestor probleme este necesar sa folositi un filtru calitativ si un ulei bun. La fel de importanta este si schimbarea filtrelor si a uleiului la timp (10 000)



bucsa turbosuflanta

In ulei poate patrude mizerie din urmatoarele cauze:

  • filtru de ulei este defect, plin de mizerie
  • infiltrarea murdariei in timpul lucrarilor montat-demontat
  • defectiuni la supapa filtrului de ulei (care au desigur)
  • folosirea unui ulei prost care produce calamina


4. Ungerea deficitara a turbosuflantei.
ax turbo lipsa ungere
Daca turbosuflanta are o ungere deficitara uzura pieselor creste foarte repede. In primul rand din cauza fortei de frecare mare, apoi din cauza supraincalzirii pieselor din interiorul turbosuflantei.





garnitura turbo silicon Acest fapt se poate intampla din urmatoarele cauze:

  • schimbarea turbosuflantei fara a o amorsa cu ulei
  • schimbului de ulei
  • pornirea incorecta a motorului, indeosebi pe timp de iarna
  • scaderea presiunii de ulei
  • infiltrarea in ulei a antigelului sau a carburantului
  • folosirea unui ermetic
  • conducte de ulei obturate sau sparte
  • nivel de ulei scazut in baia de ulei


5. Supraincalzirea turbosuflantei.

ax supraincalzit
Turbosuflanta se uzeaza in urma expuneti la temperaturi foarte inalte fara un sistem de ugere functionabil in parametri. In cazul in care optrim motorul turat fara a-l tine putin la relanti ca sa se raceasca turbosuflanta, asta duce la depunerea de calamina. Din aceasta cauza se recomanda ca inainte de a opri motorul sa-l tinem putin la relanti, pentru a se raci turbosuflanta. Daca turbosuflanta functioneaza la temperaturi prea mari se formeaza calamina si corodeaza piesele din interiorul turbocompresorului.




lagar axial turbo

Acestea se intampla din urmatoarele cauze:

  • filtru de aer plin de praf si mizerie
  • oprireamotorului fara a-l tine la relanti
  • ulei de calitate proasta
  • revizii neefectuate la timp
  • imbinari imperfecte la aspiratie si evacuare
  • carburant de calitate proasta

Toate cauzele mai sus enumerate pot duce la uzura totala sau partiala a turbosuflantei.

Cartridge Turbo
Catalog turbosuflante