HOME
MAGAZIN
 ONLINE
CONTACT
REPARATII TURBOSUFLANTE
DESPRE NOI

Diagnoza turbosuflantei

O turbosuflanta defecta se caracterizeaza de unul sa mai multi factori:
- un cosum crescut de ulei
- un sunet aerodinamic sau mecanic
- motorul pierde putere
- scoate fum alb

Inainte de a demonta turbocompresorul si de a incepe reparatia turbosuflantei trebuie studiata putin. La majoritatea motoarelor se poate scoate furtunul care vine din filtru de aer si intra in galeria de admisie a turbosuflantei. Studiati bine roata compresor. Compresorul trebuie sa aiba o forma regulata, sa nu aiba urme de lovituri sau sa-i lipseasca din palete. Daca compresorul prezinta urme de lovituri turbosuflanta trebuie reparata sa schimbata cu una noua.

reparatii-turbosuflanta-dianoza1
Studiati furtunul care pleaca de la galeria de admisie a turbosuflantei. El trebuie sa fie uscat sau cu urme foarte nesemnificative de ulei. Daca depistam in furtun ulei si consumul de ulei al masinii este crescut, contatam o turbosuflanta defecta. In cazul asta va recomandam sa incepeti reparatia turbosuflantei.




joc-axial-turbo-reparatii
Verificati daca axul turbosuflantei are joc axial. Jocul axial nu treuie sa-l simtiti deloc cu mana. El trebuie sa fie pana la 0,05mm. Daca depistati joc axial trebuie sa reparati turbosuflanta sau sa o schimbati.





reparati-turbosuflante-joc-radial
Verificati daca axul are joc radial. In acest caz jocul se simte. el trebuie sa fie de maxim 1,00 mm. Cu toate aceste daca impingeti axul turbosuflantei spre galeria de admisie si il rotiti, paletii de la roata compresor nu trebuie sa se atinga de corpul galeriei de admisie. Daca compresorul atinge in corp, este blocat sau jocul radial este mai mare de 1 mm - reparatia turbosuflantei (link) sau schimbarea ei este inevitabila.



La turbosuflantele cu geometrie variabila trebuie studiat si acuatorul turbosuflantei, daca inchide si deschide geometria variabila la pornirea si oprirea motorului. In cazul in care nu inchide si deschide trebuie verificat daca primeste vacum. Daca primeste vacum atunci problema este sau in acuatorul (supapa de vacum) turbosuflantei sau este blocata geometria variabila. In cazul in care acuatorul turbosuflantei nu primeste vacum trebuie sa verificam tot sistemul de vacum.

Daca dupa toate aceste operatiuni nu s-a depistat nimic suspect, dar motorul totusi pierde din putere trebui verificat cat de ermetic sint asamblate furtunele si galeria (asa cum vedeti in desenul urmator).

rec-turbo-putere-motorrec-turbo-ermet2

Defectiunea oricarui element din sistemul turbosuflantei poate duce la pierderea de putere a motorului si a unui consum mai sporit de carburant. O alta cauza a pierderii din putere a motorului poate fi si o defectiune a sistemului de injectie.

Cartridge Turbo
Catalog turbosuflante